Cara Merawat Kentut Faraj Secara Semulajadi

/ November 03, 2017
Assalammualaikum wbt.

Kentut faraj atau pun vagina farts memang masalah yang akan dihadapi oleh semua wanita yang sudah bersalin, atau sudah berusia. Seminggu atau 2 minggu selepas bersalin pasti kita akan rasa ada angin keluar dari faraj secara tiba-tiba. Sama ada kita sedang berjalan, atau dari peralihan duduk, mahu berdiri.

Terdapat juga wanita yang akan mengalami kentut vagina sewaktu melakukan hubungan seks. Dan sekiranya ia kuat, pasti perkara ini akan memalukan.

Tapi apakah sebenarnya kentut faraj ni? Adakah ia merbahaya? Apakah cara merawat kentut faraj secara semulajadi? 

PERLUKAH SAYA RISAU DENGAN KENTUT FARAJ?

Mari kita lihat gambar faraj di bawah.



Faraj ataupun vagina berada di bawah sekali. Manakala rahim dan servik (pintu rahim berada di atas). 

Faraj ataupun vagina adalah merupakan satu tiub berotot yang sangat elastik. Ia boleh mengembang dan mengecut. 

Apabila kita melakukan seks, penis lelaki akan masuk ke dalam vagina dan vagina akan membesar untuk membenarkan penis masuk.

Begitu juga apabila wanita melahirkan anak, kepala anak akan turun daripada pintu servik, pergi ke vagina dan seterusnya keluar. Vagina boleh membesar sehingga muat untuk seorang bayi keluar.

BAGAIMANA KENTUT FARAJ BERLAKU?

Faraj adalah tiub otot yang elastik. Normalnya, apabila ia membesar ia akan kembali ke bentuk asal. Kembali kepada saiz asal.

Namun begitu, jika ia telah dikembangkan dengan kerap (hubungan seks yang kerap) atau  saiz pengembangannya begitu besar (melahirkan bayi) ada kebarangkalian untuk faraj hilang sifat elastiknya. 

Kalau waktu muda pintu faraj tertutup rapat, kini dia sudah mula terbuka sedikit kerana otot di kawasan tersebut sudah tidak kuat.

Ini mengakibatkan udara boleh masuk dari bawah, dan memenuhi faraj. Apabila udara sudah penuh, ia akan keluar dengan sendirinya dan terjadilah kentut faraj.

Jadi, adakah ia merbahaya? 

Jawapannya: TIDAK. 

Kentut faraj tidak pernah membahayakan. Ia adalah normal kepada wanita sudah berusia ataupun wanita sudah mempunyai anak.

ADAKAH BENAR KENTUT FARAJ MENANDAKAN FARAJ SAYA SUDAH TIDAK 'KETAT'?

Ia ini memang BENAR. Kentut faraj menandakan otot vagina sudah semakin lemah. Dan mungkin sudah tidak seketat dulu.

Namun begitu jangan lah para isteri runsing. Ini kerana kepuasan seks bukanlah semata-mata berfaktorkan vagina yang ketat. Sekiranya anda ikhlas melayan suami, melakukan apa yang perlu (seperti foreplay), yang disukai suami anda, pasti anda dan suami akan dapat kepuasan bersama-sama.

Jangan jadikan kentut faraj sebagai alasan untuk tidak berkasih sayang. 

ADA TAK CARA MERAWAT KENTUT FARAJ?

Faraj adalah otot. Dan semestinya jika mahu otot kembali kuat dan tegang, anda memerlukan senaman otot. Sebab itulah abang-abang sado pergi ke gym setiap hari. Untuk melatih otot-otot mereka untuk lebih kuat.

Begitulah juga faraj kita. Untuk mengembalikan kekuatan otot, faraj kita memerlukan senaman. Dan senaman itu dipanggil senaman KAGEL.



Bagaimana nak buat senaman kagel ni? Jom tonton video di bawah:



ADAKAH MAKANAN TAMBAHAN YANG BOLEH MEMBANTU MASALAH SAYA?

Untut membina otot baru. Badan kita memerlukan protein. Protein yang baik akan membantu badan kita membuat otot-otot yang lebih baik.

Protein tambahan yang bagus adalah daripada tumbuh-tumbuhan. Kerana ia tidak mempunyai lemak tambahan yang akan merosakkan kembali badan kita.

Tetapi haruslah juga membuat senaman kagel, kerana otot kuat memerlukan latihan.

BAGAIMANA DENGAN HERBA? ADA TAK HERBA YANG BOLEH MENGATASI MASALAH KENTUT FARAJ?

Mengikut ilmu perbidanan nenek moyang kita, memang terdapat herba yang boleh membantu masalah kentut faraj. 

Tetapi keberkesanan dan keselamatan untuk penggunaan jangka masa yang lama adalah tidak diketahui.

Tonton video penerangan Dr Oz tentang kentut faraj di bawah:
< akan dimasukkan sebentar lagi >

BANTU MASALAH KENTUT FARAJ DENGAN SHAKLEE.

Untuk membina balik otot, anda memerlukan protein tambahan. Oleh sebab itu, energy soy protein (ESP) dari Shaklee merupakan pilihan yang terbaik untuk anda.

Ia tiada lemak, bebas racun dan pencemaran dan menggunakan protein soya NON-GMO asli. Khasiat yang sama seperti soya pada zaman dahulu.

Proses pembuatannya di kawal selia di bawah pengawasan Identity Preservation Program (IPP) untuk menjamin kualiti dan ketulenannya.




Anda juga boleh mengambil herba ALFALFA untuk masalah anda. Alfalfa mengandungi berbagai nutrien untuk badan, menggalakkan proses detoks badan dan merupakan "kacip fatimah" moden untuk masalah peranakan anda.

Tidak lupa ia juga merupakan salah satu herba "milk booster" untuk membanyakkan susu badan anda.



Ingin mendapatkan ESP dan Alfalfa untuk masalah kentut faraj anda?

Klik gambar di bawah untuk terus membeli.


Atau anda boleh mendapatkan kedua-duanya dengan harga lebih jimat sekiranya anda menjadi ahli. Anda juga bakal menerima semua keistimewaan berikut;



Hubungi saya terus dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no):




Assalammualaikum wbt.

Kentut faraj atau pun vagina farts memang masalah yang akan dihadapi oleh semua wanita yang sudah bersalin, atau sudah berusia. Seminggu atau 2 minggu selepas bersalin pasti kita akan rasa ada angin keluar dari faraj secara tiba-tiba. Sama ada kita sedang berjalan, atau dari peralihan duduk, mahu berdiri.

Terdapat juga wanita yang akan mengalami kentut vagina sewaktu melakukan hubungan seks. Dan sekiranya ia kuat, pasti perkara ini akan memalukan.

Tapi apakah sebenarnya kentut faraj ni? Adakah ia merbahaya? Apakah cara merawat kentut faraj secara semulajadi? 

PERLUKAH SAYA RISAU DENGAN KENTUT FARAJ?

Mari kita lihat gambar faraj di bawah.



Faraj ataupun vagina berada di bawah sekali. Manakala rahim dan servik (pintu rahim berada di atas). 

Faraj ataupun vagina adalah merupakan satu tiub berotot yang sangat elastik. Ia boleh mengembang dan mengecut. 

Apabila kita melakukan seks, penis lelaki akan masuk ke dalam vagina dan vagina akan membesar untuk membenarkan penis masuk.

Begitu juga apabila wanita melahirkan anak, kepala anak akan turun daripada pintu servik, pergi ke vagina dan seterusnya keluar. Vagina boleh membesar sehingga muat untuk seorang bayi keluar.

BAGAIMANA KENTUT FARAJ BERLAKU?

Faraj adalah tiub otot yang elastik. Normalnya, apabila ia membesar ia akan kembali ke bentuk asal. Kembali kepada saiz asal.

Namun begitu, jika ia telah dikembangkan dengan kerap (hubungan seks yang kerap) atau  saiz pengembangannya begitu besar (melahirkan bayi) ada kebarangkalian untuk faraj hilang sifat elastiknya. 

Kalau waktu muda pintu faraj tertutup rapat, kini dia sudah mula terbuka sedikit kerana otot di kawasan tersebut sudah tidak kuat.

Ini mengakibatkan udara boleh masuk dari bawah, dan memenuhi faraj. Apabila udara sudah penuh, ia akan keluar dengan sendirinya dan terjadilah kentut faraj.

Jadi, adakah ia merbahaya? 

Jawapannya: TIDAK. 

Kentut faraj tidak pernah membahayakan. Ia adalah normal kepada wanita sudah berusia ataupun wanita sudah mempunyai anak.

ADAKAH BENAR KENTUT FARAJ MENANDAKAN FARAJ SAYA SUDAH TIDAK 'KETAT'?

Ia ini memang BENAR. Kentut faraj menandakan otot vagina sudah semakin lemah. Dan mungkin sudah tidak seketat dulu.

Namun begitu jangan lah para isteri runsing. Ini kerana kepuasan seks bukanlah semata-mata berfaktorkan vagina yang ketat. Sekiranya anda ikhlas melayan suami, melakukan apa yang perlu (seperti foreplay), yang disukai suami anda, pasti anda dan suami akan dapat kepuasan bersama-sama.

Jangan jadikan kentut faraj sebagai alasan untuk tidak berkasih sayang. 

ADA TAK CARA MERAWAT KENTUT FARAJ?

Faraj adalah otot. Dan semestinya jika mahu otot kembali kuat dan tegang, anda memerlukan senaman otot. Sebab itulah abang-abang sado pergi ke gym setiap hari. Untuk melatih otot-otot mereka untuk lebih kuat.

Begitulah juga faraj kita. Untuk mengembalikan kekuatan otot, faraj kita memerlukan senaman. Dan senaman itu dipanggil senaman KAGEL.



Bagaimana nak buat senaman kagel ni? Jom tonton video di bawah:



ADAKAH MAKANAN TAMBAHAN YANG BOLEH MEMBANTU MASALAH SAYA?

Untut membina otot baru. Badan kita memerlukan protein. Protein yang baik akan membantu badan kita membuat otot-otot yang lebih baik.

Protein tambahan yang bagus adalah daripada tumbuh-tumbuhan. Kerana ia tidak mempunyai lemak tambahan yang akan merosakkan kembali badan kita.

Tetapi haruslah juga membuat senaman kagel, kerana otot kuat memerlukan latihan.

BAGAIMANA DENGAN HERBA? ADA TAK HERBA YANG BOLEH MENGATASI MASALAH KENTUT FARAJ?

Mengikut ilmu perbidanan nenek moyang kita, memang terdapat herba yang boleh membantu masalah kentut faraj. 

Tetapi keberkesanan dan keselamatan untuk penggunaan jangka masa yang lama adalah tidak diketahui.

Tonton video penerangan Dr Oz tentang kentut faraj di bawah:
< akan dimasukkan sebentar lagi >

BANTU MASALAH KENTUT FARAJ DENGAN SHAKLEE.

Untuk membina balik otot, anda memerlukan protein tambahan. Oleh sebab itu, energy soy protein (ESP) dari Shaklee merupakan pilihan yang terbaik untuk anda.

Ia tiada lemak, bebas racun dan pencemaran dan menggunakan protein soya NON-GMO asli. Khasiat yang sama seperti soya pada zaman dahulu.

Proses pembuatannya di kawal selia di bawah pengawasan Identity Preservation Program (IPP) untuk menjamin kualiti dan ketulenannya.




Anda juga boleh mengambil herba ALFALFA untuk masalah anda. Alfalfa mengandungi berbagai nutrien untuk badan, menggalakkan proses detoks badan dan merupakan "kacip fatimah" moden untuk masalah peranakan anda.

Tidak lupa ia juga merupakan salah satu herba "milk booster" untuk membanyakkan susu badan anda.



Ingin mendapatkan ESP dan Alfalfa untuk masalah kentut faraj anda?

Klik gambar di bawah untuk terus membeli.


Atau anda boleh mendapatkan kedua-duanya dengan harga lebih jimat sekiranya anda menjadi ahli. Anda juga bakal menerima semua keistimewaan berikut;



Hubungi saya terus dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no):




Continue Reading
Assalammualaikum wbt.

Roger Bannet (CEO Shaklee) bersama Menteri KKM Dr Seri S Subramaniam

Kulit yang cantik mulus tiada cela merupakan dambaan setiap wanita. Siapa yang suka muka ada jerawat. Ada jeragat. Ada kedut-kedut. Walaupun mulut cakap lantak lah, tapi dalam hati mesti ada sikit runsing. ** 5 Cara Cantikkan Kulit Secara Semulajadi Yang KKM Benarkan

Namun begitu, lambakan produk kosmetik yang semakin tumbuh seperti cendawan selepas hujan ni ada kalanya menambah kerisauan pada kita. Kerana dengan tularnya video " produk kosmetik timbang kilo " dari negara jiran kita iaitu Thailand, pasti kita pun dah tak tahu apakah produk terbaik untuk kita pilih.

KKM juga telah listkan beberapa produk yang memang terang lagi bersuluh ada kandungan bahan kimia merbahaya. Seperti merkuri dan hydroquonine. Tapi apakah betul kosmetik lain tu tak ada? Tak takutkah kita kalau ia hanya re-packing je semula supaya mereka tak rugi modal mereka?

Janganlah kita menjadi salah seorang dari beribu-ribu manusia yang terpedaya dengan helah peniaga tak ada etika macam ni. Kulit kita bukan ada di mana-mana. Takkan la sebab nak cantik sanggup bahayakan keselamatan kita sendiri.

Kecantikkan Kulit Bermula Dari Dalam.


Walaupun kita pakai macam-macam krim dari luar. Sebenarnya kecantikkan yang sebenar adalah bermula dari dalam.

Bermula dari dalam ni macam mana? Tentulah daripada apa kita makan. Dan dari spiritual kita sendiri.

Orang yang tenang, tidak stress, dan positif akan menampakkan kecantikkan yang asli pada luaran. Keyakinan diri juga amat penting. Wanita yang berkeyakinan akan sentiasa nampak kemas dan menawan bagi setiap yang memandang.

Tapi sebaliknya, orang kusut fikirannya tidak akan nampak manis dari luaran. Biarpun makeup tebal 2 inci pun, orang negatif akan kelihatan serabut. Dan menjejaskan juga kesihatan badan.

Jadi, sentiasalah menjadi orang yang positif, bersangka baik dan tenang. Uruskan stress dengan baik. Pasti kecantikkan asli akan terzahir ke muka dan gaya tersendiri.

Bersenam juga sentiasa. Kerana bersenam akan mengurangkan stress badan kita.



Kecantikkan Melalui Nutrisi Pemakanan


Dah berkali-kali pakar pemakanan nasihat. Banyakkan makan sayur. Banyakkah makan buah. Kurangkan lemak dan gula dalam makanan.

Semua ini bukannlah untuk menjaga kesihatan sahaja. Tapi ia juga boleh menambaik struktur kulit supaya hilang segala cela.

 Sistem penghadaman yang baik akan membuang toksin yang akan membuatkan badan dan kulit kita rosak. Manakala zat dan vitamin yang cukup pula akan membantu badan kita membuat sel kulit muka baru yang lebih sempurna untuk menggantikan sel kulit lama.

Lemak dan gula yang berlebihan juga menjadi faktor berlakunya segala masalah kulit. Lemak  yang tidak baik akan menggalakkan kulit mengalami keradangan. Gula pula memang terbukti merosakkan sel badan kita. Termasuklah sel kulit.

Ubah lah gaya hidup pemakanan yang lebih sihat.



Supplement Untuk Kecantikkan Kulit 

Hari ini dunia kita tak se-sihat seperti dulu. Penggunaan racun perosak dan racun serangga ada pada setiap tanaman. Tanah juga tidak mempunyai nutrient yang sama macam tanah-tanah dahulu. Kadar pencemaran sudah begitu tinggi.

Sebuah kajian telah dijalankan pada tahun 2004 untuk mengkaji tahap nutrisi sayur-sayur dan buah-buahan zaman dahulu dan sekarang. Ternyata sebiji epal atok moyang kita makan dulu, kita perlu makan sebanyak 8 biji pada hari ini untuk mendapat jumlah nutrien yang sama.

baca kajiannya di SINI

Persoalannya : MAMPUKAH KITA?

Supplement adalah satu-satunya solusi kita supaya badan kita mendapat nutrient yang cukup untuk kekal sihat dan cantik.

Namun begitu perlulah selective dalam memilih supplement. Kerana supplement juga ada yang berasal dari supplement 'timbang kilo' juga.



TIPS MEMILIH SUPPLEMENT SELAMAT

1) Ada kelulusan KKM

Untuk kelulusan KKM ini mudah sahaja. Masuk ke portal KKM, dan anda boleh check semua jenis supplement atau produk kosmetik, sama ada ia mempunyai MAL no atau tidak.
website : http://npra.moh.gov.my/

2) VITAMIN SEMULAJADI

Apa maksud semulajadi ni? Semulajadi ni maksudnya ia diperbuat dari tumbuh-tumbuhan atau ikan ( in case minyak ikan) yang betul. Bukan dari bahan kimia sintetik. 

Ada supplement sintetik yang mempunyai MAL no juga. Ia lebih murah kerana kos penyediaannya yang rendah. Tapi yang semulajadi pastilah lebih baik untuk badan kita.

3) MEMPUNYAI KAJIAN PENGGUNAAN MASA PANJANG.

Penyakit kronik bukan lah jadi dalam masa seminggu dua. Sekiranya ia berpunca dari makanan atau gaya hidup itu sendiri. Pastilah jangka masanya sehingga 10 tahun ke 20 tahun.

Sekiranya supplement itu benar-benar selamat.  Walaupun anda menggunakan selama 20 tahun pun, ia tidak akan mendatangkan kesan buruk kepada diri anda. Jadi tanyakan pembekal supplement anda, adakah mereka mempunyai kajian keselamatan penggunaan jangka panjang?


TAHUKAH ANDA SUPPLEMENT SHAKLEE MEMPUNYAI SEMUA CIRI DI ATAS DAN BANYAK LAGI?

Sekiranya anda tak tahu. Ya memang benar, semua ciri di atas adalah kelebihan supplement jenama Shaklee. Juga lebih lagi.

Shaklee mempunyai barisan ahli saintisnya yang tersendiri bertaraf pemegang PhD dan juga ada yang memenangi hadiah Nobel.

Setiap supplement Shaklee di tapis supaya bebas pencemaran, bebas bahan kimia berbahaya dan diuji sebelum ia dipasarkan di seluruh dunia.

Ia juga diikhtiraf sebagai syarikat yang menjaga kehijauan bumi kerana bahan yang digunakan tidak akan menjejaskan ekosistem dunia.

Percayalah dengan Shaklee, ia pasti selamat dan berkesan untuk anda semua.





Adakah anda ingin dapatkan supplement Shaklee?

whatapps saya terus dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no) :





Hai, saya Raihana. Saya merupakan pengedar Shaklee  bebas yang sah di bawah naungan Shaklee Malaysia. 
No ID saya 1220093. Dan saya menawarkan khidmat penghantaran di sekitar kawasan Kuantan, Pahang. Tidak lupa juga perkhidmatan post di seluruh Malaysia.



Assalammualaikum wbt.




Adakah anda pernah dengar tentang Vivix?
Vivix adalah jus botani dari 4 jenis herba dan buah hasil kajian saintis-saintis Shaklee. 

Ia kaya dengan resveratrol dan polifenol yang mampu menembusi ke dalam sel badan kita, membaiki dan menghalangnya dari rosak.

Gula adalah salah satu penyebab kerosakkan sel badan. AGE protein yang terbentuk daripada gula akan merosakkan sel satu persatu sehingga keseluruhan organ atau anggota boleh mati.




Jus kaya resveratrol dan polifenol ini amat terbukti boleh mengurangkan pembentukan AGE protein, menurunkan paras gula dalam darah, dan juga membaiki sel-sel yang telah rosak.

Sebagai pengedar Shaklee, saya telah menerima banyak feedback positif bagi pesakit kencing manis yang mengamalkan Vivix sebagai rawatan alternatif untuk kencing manis mereka.

Mari kita lihat testimoni-testimoni di bawah:







Kenapa Anda Boleh Percayakan Shaklee?

Syarikat supplement Shaklee adalah satu-satunya syarikat yang menjalan Landmark Study untuk mengkaji keselamatan dalam penggunaan jangka masa yang lama.

Ia telah dijalankan oleh University of Bekerley, seorang professor nutrisi pemegang PhD. Dan ternyata pengguna vitamin Shaklee selama 20 tahun atau lebih mempunyai penyakit kencing manis yang terendah dibandingkan dengan pengguna supplement jenama lain atau tidak menggunakan supplement. 



Ingin mendapatkan Vivix?
Anda boleh membelinya terus dengan menekan gambar di bawah;



Atau anda boleh buat pembelian dengan lebih murah sekiranya anda menjadi ahli, dengan mendapat kelebihan-kelebihan berikut:

  • pembelian terus dengan harga AHLI (jimat sehingga 20%)
  • certified Shaklee Independant Distributor Malaysia
  • Dapat point dengan setiap pembelian produk Shaklee.
  • Layak menerima cash bonus pada setiap pertengahan bulan.
  • Layak kumpul point untuk pergi melancong secara PERCUMA tau! Baca di SINI
with term and condition.

whatapps saya terus dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no) :




Hai, saya Raihana. Saya merupakan pengedar Shaklee  bebas yang sah di bawah naungan Shaklee Malaysia. 
No ID saya 1220093. Dan saya menawarkan khidmat penghantaran di sekitar kawasan Kuantan, Pahang. Tidak lupa juga perkhidmatan post di seluruh Malaysia.

Assalammualaikum wbt.




Jerawat memang normal. Bila muka kita sedikit berminyak. Bakteria yang ada pada lapisan kulit kita akan berkumpul di kawasan minyak tersebut, nanti menyebabkan keradangan. Bengkak dan bernanah. ** Testimoni Vitamin C Shaklee Untuk Kulit

Selalunya kulit akan sedikit berminyak waktu kita mengalami datang bulan. Perubahan hormon menggalakkan kelenjar minyak pada muka kita sedikit aktif. Jadi biasalah kalau datang period jerawat pun makin banyak.

Tapi apa yang merisaukan kalau jerawat terjadi sepanjang masa. Besar-besar dan memenuhi kawasan muka kita. Pastilah keyakinan diri kita pun akan menurun. Dan lebih teruk lagi jika mengganggu aktiviti harian kita

Vitamin C Terdapat Di lapisan Kulit.

Tahukah anda Vitamin C adalah vitamin yang paling banyak ditemui dalam lapisan luar dan dalam kulit kita? Ia ini memang BENAR.

Fungsi vitamin C adalah sebagai anti-oksidan yang akan melawan radikal bebas daripada menyerang sel dalam badan kita. Termasuklah sel kulit. 

Sinar UV, asap rokok, bahan kimia berbahaya adalah contoh radikal bebas yang masuk ke dalam badan kita. Dengan vitamin C, kesan kerosakkan pada badan akan dapat dikurangkan.

Vitamin C juga adalah salah satu faktor bersama yang diperlukan untuk membina kolagen dalam kulit. Kolagen penting dalam mengekalkan ciri elastik pada kulit dan mengelakkan ia daripada berkedut.

Pengambilan vitamin C yang cukup akan membuatkan badan lebih sihat dan kulit muka akan lebih cantik.

sumber : SlidePlayer.com

Berapakah Nilai Vitamin C Diperlukan Oleh Badan?

Nilai vitamin C untuk setiap orang adalah berbeza. Orang yang sedang sakit memerlukan lebih banyak vitamin C daripada orang yang sihat. Begitu juga kes nya kepada orang yang mempunyai kulit bermasalah.

Nilai standard yang diberikan oleh pakar pemakanan adalah sebanyak 1000mg. Untuk
mendapatkan 1000mg vitamin C, anda perlukan sekurang-kurangnya 7 biji oren.

Testimoni Pengguna Vitamin C Shaklee.

Sebagai penjual vitamin Shaklee, dan pengguna sendiri, amalan vitamin C Shaklee memang banyak memberikan kesan positif pada diri saya.

Imun badan lebih kuat, jerawat susah nak timbul dan paling best, disebabkan menyusu badan anak juga mempunyai antibodi yang lebih tinggi. Jauh berbeza dengan anak yang pertama.

Begitu juga rakan-rakan dan customer yang sangat konsisten mengamalkan vitamin C Shaklee. Ada juga mengamalkan vitamin yang lain-lain.

Vitamin bukan seperti ubat tau. Kesannya tak akan dapat sekelip mata tetapi ia memerlukan masa untuk berkesan. KONSISTEN is the key.

Jom kita lihat testimoni di bawah: 










Kenapa Vitamin C Shaklee?


#1 KHASIAT SEPERTI 7 BIJI OREN

Makan sebiji pil Vitamin C Shaklee, khasiatnya seperti makan 7 biji oren. Betul ni..tak ke seksa perut tu nanti duk ulang alik pg toilet. Tapi dengan Shaklee, tak payah kupas2 buah. Dapat khasiat maksimum :)


#2 SUSTAINED RELEASE FORMULA


Adakah anda tahu apa maksud sustained release??..Sustained release tu maksudnya vitamin ini telah pun di formulakan supaya ianya dilepaskan secara perlahan dalam badan kita. Supaya badan dapat menyerap vitamin C dengan semaksimum mungkin, dan kurang la vitamin yang dibazirkan. Kadar pelepasan vitamin tu adalah bersamaan 1.5 biji oren setiap 1 jam selama 5 jam.



#3 ADA BIOFLAVONOIDS

Tahu tak? Vitamin C Shaklee juga adalah gabungan bioflavonoids complex dari  3 jenis Citrus : LEMON, ORANGE and GRAPEFRUIT.

Apa fungsi bioflavonoids ni? 

la adalah kawan baik bagi semua anti-oxidant. bioflavanoids akan melindungi vitamin c dari teroksida atau bahasa senang paham nye melindungi dari rosak, jadi lebih banyak la vitamin c boleh diserap oleh badan kita.

#4 JIMAT SANGAT



Jimat jimat jimat. Satu botol Shaklee Vitamin C mempunyai 180 biji pil di dalamnya. Sebiji sahaja sudah memadai bagi yang hanya nak maintain kandungan vitamin c dalam badan. Jadi ini bermakna dengan satu harga, anda boleh mendapatkan supplement vitamin C berterusan selama 6 Bulan. Setahun beli 2 kali    je.





Anda nak beli Vitamin C Shaklee?
Atau nak beli SET KECANTIKKAN KULIT SHAKLEE?

Whatapps saya dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no):





Hai, saya Raihana. Saya merupakan pengedar Shaklee  bebas yang sah di bawah naungan Shaklee Malaysia. 
No ID saya 1220093. Dan saya menawarkan khidmat penghantaran di sekitar kawasan Kuantan, Pahang. Tidak lupa juga perkhidmatan post di seluruh Malaysia.
Assalammualaikum wbt.

Korang kenal Lyna Noh? Kenal? Tak kenal. Nak tengok gambar kat bawah ni. Yang tudung hijau tu lah Lyna Noh dan sebelahnya yang pakai spec tu Hadhatina. Kedua-duanya merupakan jutawan senyap di Malaysia ni.



Nama pun jutawan senyap kan. Takdelah dieorang nak menunjukkan kekayaan dieorang tu macam DSV ke Dato Aliff Shukri ka. Dieorang memang low profile. Tapi kami yang kenal ni tahu la dua-dua tu jutawan. Hihihi.

Ok.ok. Post ni bukan nak citer pasal kekayaan dieorang. Tapi nak cerita pasal kulit muka dieorang tu. Cuba klik gambar dieorang tu. Pastu zoom sikit.

Ada nampak makeup tak?
Macam takdeeee je kan.
Gincu pun takdak. Mungkinla ada bedak sikit. Tu pun dah makin hilang pasal dalam dewan tu memang panas aritu. Ramai sangat orang sampai tak rasa aircond. 

Tapi kulit muka dieorang nampak flawless sangat. Betul tak? Padahal dieorang dah umur 50an tau. jeragat apa pun tak ada.

Lyna Noh dan Hadhatina dua-dua ni jutawan Shaklee. Dan of cos la, dieorang mesti makan Shaklee punya. Nak tahu apa dieorang ambil?

Nah, tengok gambar di bawah:





Apa tu dieorang makan tu..

Ini lah dia SET THE RADIANT 4




ESP - untuk pembinaan kulit yang lebih halus dan cantik

VITA C - anti-oksidan untuk menghalang radikal bebas merosakkan kulit.

COLLAGEN POWDER - menghalang kulit dari berkedut dan kering.

GLA - menstabilkan hormon dan memudarkan parut dan jeragat.


Kat bawah ni pula ada beberapa lagi 1 testimoni pengguna Set The Radiant 4:





Korang nak beli set RADIANT 4?

Klik gambar di bawah untuk membeli terus :



Atau anda boleh buat pembelian dengan lebih murah sekiranya anda menjadi ahli, dengan mendapat kelebihan-kelebihan berikut:

  • pembelian terus dengan harga AHLI (jimat sehingga 20%)
  • certified Shaklee Independant Distributor Malaysia
  • Dapat point dengan setiap pembelian produk Shaklee.
  • Layak menerima cash bonus pada setiap pertengahan bulan.
  • Layak kumpul point untuk pergi melancong secara PERCUMA tau! Baca di SINI
with term and condition.

whatapps saya terus dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no) :



Hai, saya Raihana. Saya merupakan pengedar Shaklee  bebas yang sah di bawah naungan Shaklee Malaysia. 
No ID saya 1220093. Dan saya menawarkan khidmat penghantaran di sekitar kawasan Kuantan, Pahang. Tidak lupa juga perkhidmatan post di seluruh Malaysia.

Assalammualaikum wbt.





Memiliki kulit secantik Ayu Raudhah, Syatilla Melvin atau Rita Rudaini memang la impian ramai wanita. Bukan la sibuk nak jadi putih. Tapi teringin sangat dapat kulit halus mulus bebas cela walaupun tanpa secalit makeup macam dieorang kan. ** Vitamin C Shaklee Untuk Kulit Secantik Ayu Raudhah

Selain penjagaan dari luar, menggunakan skincare yang sesuai dengan kulit kita, tak dinafikan peranan vitamin dalam pemakanan kita juga amat penting sekali.

Dah terbukti dah, dalam journal-journal kajian pemakanan dan kecantikkan, memang terdapat beberapa vitamin yang benar-benar perlu untuk menjaga keremajaan kulit. Sekiranya badan kita kurang vitamin tersebut, pasti muka kita cepat tua dan mudah cela.

Nak tahu apakah vitamin-vitamin tersebut? Jom kita kenali satu persatu.

Senarai Vitamin Penting Untuk Kecantikkan Kulit.

#1 VITAMIN C

Rasanya ramai kot dah tahu kepentingan vitamin C ni untuk kulit. Vitamin C adalah vitamin paling banyak ditemui di epidermis luar kulit dan epidermis dalam.

Vitamin C bertindak sebagai antioksidan yang akan melawan radikal bebas, punca kulit rosak dan penyakit. Di samping itu, vitamin C penting dalam pembinaan semula kolagen kulit. Nak elak muka berkedut? Pastikan ambil vitamin C yang cukup?

Berapa cukup tu?

Cadangan pakar adalah sebanyak 1000mg sehari. Vitamin C banyak didapati dalam buah oren, strawberry dan sayur brokoli. Untuk dapat 1000mg Vitamin C, anda perlu makan 7 biji buah oren.

Agak mustahil bukan? Jadi penggunaan supplement juga amat digalakkan.


#2 VITAMIN E

Vitamin E juga adalah satu jenis vitamin anti-oksidan. Ia membantu menghalang kulit dari rosak akibat sinaran UV dan pencemaran. Di samping itu vitamin E juga penting dalam menjaga kelembapan kulit muka.

Jadi kalau anda jenis kulit kering, memang patut ambil Vitamin E. Parut dan bintik hitam juga mudah hilang dengan mengambil Vitamin E yang cukup.




#3 VITAMIN D

Apabila kita terdedah kepada matahari, sebenarnya badan kita menukar kolesterol badan kepada vitamin D. Begitulah badan kita mendapat vitamin D secara semulajadi.

Walaupun kita selalu dengar vitamin D penting untuk penyerapan kalsium, tapi sebenarnya Vitamin D juga diperlukan kulit supaya mendapat tona kulit yang sekata.

Jadi lepas ni jangan lupa 'date' dengan matahari. Tapi jangan berlebihan pula ya. Ozon kita dah menipis. Sinar UV juga penyebab kanser kulit. 

Tambahkan saja Vitamin D dari supplement yang selamat!

#4 CAROTENOID

Selalukan dengar Vitamin A baik untuk mata? 
Tapi jangan terkejut tau, Vitamin A yang berlebihan juga boleh merosakkan organ badan terutama wanita mengandung.

Jadi untuk pengambilan Vitamin A yang lebih selamat, saintis lebih mensyorkan kita untuk mengambil Vitamin A dalam bentuk carotenoids.

Mana banyak carotenoids ni? Tentulah dalam carrot dan buah dan sayur yang berwarna oren atau merah. Ia bukan sahaja baik untuk mata, tetapi tinggi anti-oksidan untuk kesihatan kulit kita.



#5 PROTEIN

Protein ni tak payah bagitahu semua tahu kot kan. Semua dalam badan kita ni, dari sekecil-kecil atom dalam sel sampai lah yang paling besar di perbuat dari protein.

Kulit juga tidak terkecuali. Jadi kalau ambil protein yang cukup, mestilah sel kulit yang rosak tu dapat diganti dengan sel kulit baru yang lebih sihat.

'Ramuannya' cukup, baru la sempurna penciptaan kulit baru tu kan.

Tapi protein apa yang paling baik? Protein amat mudah rosak dalam suhu yang tinggi atau terlalu lama waktu memasaknya. Adalah lebih baik kita dapatkan protein dari sumber tumbuh-tumbuhan seperti kacang soya, yang diproses dengan haba yang rendah, lebih sihat dan kurang lemak sebagai tambahan protein.



TESTIMONI PENGGUNA SUPPLEMENT SHAKLEE


Bagi saya, supplement Shaklee adalah supplement yang terbaik untuk mendapatkan kulit yang sihat. 

Nak tahu kenapa? 


1) VITAMIN SHAKLEE DIPERBUAT DARI BAHAN SEMULAJADI.

Semua vitamin Shaklee diperbuat dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Tidak seperti sesetengah vitamin yang menggunakan bahan kimia sintetik untuk menghasilkan vitamin mereka.

Buah- buahan dan sayur-sayuran ini kemudiannya akan disaring dan diproses supaya segala pencemaran dan bahan kimia berbahaya seperti racun serangga dan baja sintetik di asingkan sebelum menjadi vitamin.
Jadi apa yang kita dapat adalah benar-benar khasiat yang asli.

2) DIHASILKAN OLEH SAINTIS BERTARAF DUNIA

Syarikat Shaklee terdiri daripada barisan saintis, pakar pemakanan dan nutritionist bertaraf dunia. Sehingga ke PhD dan pemegang hadiah nobel antarabangsa.

Ia bukanlah hanya satu jenama yang hanya mengambil produk dari kilang yang tidak diketahui tentang keselamatan dan kesahihannya.

3) DIUJI SEBELUM DI KELUARKAN KEDALAM PASARAN

Semua produk Shaklee akan diuji sebelum dipasarkan untuk memastikan ia benar-benar selamat dan berkesan untuk diamalkan walaupun dalam jangka masa yang lama.

Kajian tentang kesihatan pengguna Shaklee selama 20 tahun atau lebih juga telah dijalankan oleh University of Berkerley 2007. Keputusannya, pengguna supplement Shaklee didapati lebih sihat berbanding pengguna supplement syarikat lain atau yang tidak mengambil apa-apa supplement.

Jom kita lihat gambar pengguna yang sudah berjaya mendapat kulit yang lebih cantik dengan menggunakan vitamin Shaklee.






Ingin dapatkan set vitamin kecantikkan kulit Shaklee? Whatapps saya terus (tanpa save no) dengan menekan gambar di bawah: 




Hai, saya Raihana. Saya merupakan pengedar Shaklee  bebas yang sah di bawah naungan Shaklee Malaysia. 
No ID saya 1220093. Dan saya menawarkan khidmat penghantaran di sekitar kawasan Kuantan, Pahang. Tidak lupa juga perkhidmatan post di seluruh Malaysia.


Assalammualaikum wbt.




Korang familiar tak dengan kentut vagina ni?
Saya sangat-sangat familiar. Seba saya selalu dengar pasal bende ni waktu berpantang. Memang sealu dengar waktu berpantang kena jaga betul-betul supaya tak terjadi kentut vagina ni.

Selepas melahirkan anak, memang saya mengalami penyakit ini. Risau juga lah. Sebab angin yang keluar banyak sungguh. Dah macam kentut bukan vagina lagi. Hahaha. Tapi awal-awal selepas melahirkan memang lantai pelvik kita pun masih lemah kan. Jadi semua tu normal lah agaknya.

Tapi dah ama, masih juga ada tapi tak seteruk dulu. Risau tu ada juga. Yelah ia selalu dikaitkan dengan Miss V longgar. Tapi so far takde la lagi saya dengar suami merungut. Tak tahulah kalau suami nak jaga hati ke kan. Hurmm..

Baru-baru ini Dr Erna Nadia di laman facebooknya ada menerangkan tentang Kentut Faraj ni, jom kita baca sama-sama penerangannya dari sudut sains perubatan.

***********

KENTUT VAGINA
( repost untuk 30k kawan baru)

Kita selalu dimomokkan dengan ayat begini:
' Bahaya tau kentut vagina ni, nanti suami lari'

' Kentut vagina ini boleh batalkan solat'

' Habislah kau dah ada kentut vagina, dah tak umph dah la'

Hurm macam macam ayat penjual nak menakutkan wanita wanita kita.

Kentut vagina adalah angin yang dibebaskan keluar daripada faraj.

Ianya berbunyi seakan kentut dari anus tetapi ianya tidak berbau.

Dua sebab kenapa berlaku kentut vagina:
1. Udara normal yang berada di dalam faraj.
2. Udara yang datang daripada usus. Ini adalah penyakit dan berlaku bila seseorang ada fistula ( bukaan antara usus dan faraj menyebabkan najis dari usus masuk ke faraj). Dan ini tentu tentulah mempunyai bau.

Jika faraj wanita dijangkiti kuman, ianya tidak akan menyebabkan kentut vagina.


Lukisan faraj oleh Dr Erna Nadia

Perlu diketahui bahawa faraj kita mempunyai ruang dan terisi oleh udara di dalamnya. Faraj adalah elastik dan fleksibel. Ianya boleh mengembang dan mengencup kerana ianya terbentuk daripada otot.

Jadi, kenapa berlakunya kentut vagina?

1. Hubungan seksual ( posisi yang tidak betul)
2. Memasukkan sesuatu ke dalam faraj seperti penis, jari, tampon, douche atau bahan lain.
3. Bersenam
4. Mengandung atau menopause 
5. Pernah melahirkan anak
6. Batuk yang kuat
7. Prosedur kesihatan seperti kolonoskopi atau melakukan pemeriksaan dengan memasukkan speculum.

Bila sesuatu dimasukkan ke dalam faraj, kandungan udara di dalamnya akan dibebaskan keluar. Kalau tidak, tekanan di dalamnya akan meningkat.Jadi, berlakulah kentut vagina.

Sama macam bersenam, mengandung, dan apa apa prosedur, ianya mengubah kandungan udara di dalam faraj. Sistem badan sudah dicipta hebat oleh Allah swt, sebab tu udara itu akan dilepaskan.

Jadi, adakah kentut vagina bahaya?

TIDAK.

Melainkan jika anda apa penyakit fistula seperti yang disebutkan di atas, perlu lakukan pembedahan.
Atau jika anda berasa sakit/ada darah semasa kentut vagina, terus berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut.

Adakah kentut vagina disebabkan otot rahim yang lemah?
Jika anda sudah pernah melakukan hubungan seksual, pernah melahirkan anak, otot rahim mungkin akan lemah sedikit tapi tidak merbahaya.

Jika anda sudah menopause dan berusia, otot rahim juga akan lemah sedikit.

Fikir logik, faraj anda adalah otot. Otot menjadi sedikit lemah dengan meningkatnya usia kita.

Jadi, apa yang perlu diamalkan untuk kuatkan otot rahim?
1.Senaman kegel.
Kemut otot di sekeliling faraj selama 10 saat kemudian rehat 10 saat. Buatlah 10 kali setiap sesi. 1-3 sesi setiap hari.
Saya pernah ajar tentang senaman ini di posting meruang.

Apa yang perlu dibuat untuk elakkan kentut vagina?
1. Senaman kegel untuk kuatkan otot.
2. Ubah posisi sewaktu hubungan seksual/ bersenam.
3. Pessary. 
Sejenis alat yang dimasukkan ke dalam faraj. Ianya masih boleh menyebabkan udara masuk cuma akan menghalang bunyi sahaja.

Adakah kentut vagina membatalkan wuduk?
Saya sertakan link 

Jika ikut mazhab Syafie dan Hanbali, keluarnya angin dari qubul ( faraj) adalah membatalkan wuduk.

Jika ikut mazhab Hanafi dan Maliki, ianya tidak membatalkan wuduk.

Kita ikut mazhab Syafie kan? Jadi, batal wuduk.

Tapi tak perlu gusar.
Kentut vagina ni bukanlah selalu terjadi pun.
Jika anda ragu ragu, terus sahaja ambil wuduk sekali lagi.

Kesimpulannya, kentut vagina adalah NORMAL.
Melainkan jika ada anda penyakit fistula.


Dr Erna Nadia (gambar profile pic FB)


Anak dara yang tidak pernah melakukan hubungan seksual biasanya tidak akan mengalami kentut vagina.

Berjumpalah doktor jika kentut vagina anda sakit atau mengeluarkan bau.

Tidak perlu jamu/perapat/maskers/douche/meruang untuk kentut vagina. Benda ni semua akan mengundang kentut vagina dan jangkitan kuman sahaja.

Yang penting, jaga kebersihan dengan betul.

Bersenam.
Jaga makan.

Nota kaki : apakah persamaan kentut vagina dan mulut longkang? Keduanya tidak berbau✌🏻

Dr. Erna Nadia
Sebab tu kalau tidak tahu tanya pada yang ahli kesihatan bukan pada penjual mata duitan😊

***********

So kesimpulannya:- 

Nak elakkan kentut faraj banyakkanlah senaman kagel.

Lepas tu ambil protein yang baik, sebab protein diperlukan untuk pembinaan otot.

Kalau saya, memang saya syorkan ESP Shaklee la. Khasiat proteinnya sama seperti protein haiwan tapi bebas lemak dan penuh 9 asid amino perlu.



Hihi sempat aje menjual. Benda baik tak boleh simpan ye dok.

Oklah sampai sini sahaja. Nak beli ESP ke, nak beli Shaklee terus boleh click gambar di bawah ye:



 Atau anda boleh buat pembelian dengan lebih murah sekiranya anda menjadi ahli, dengan mendapat kelebihan-kelebihan berikut:

  • pembelian terus dengan harga AHLI (jimat sehingga 20%)
  • certified Shaklee Independant Distributor Malaysia
  • Dapat point dengan setiap pembelian produk Shaklee.
  • Layak menerima cash bonus pada setiap pertengahan bulan.
  • Layak kumpul point untuk pergi melancong secara PERCUMA tau! Baca di SINI
with term and condition.

whatapps saya terus dengan menekan gambar di bawah (tanpa save no) :





Hai, saya Raihana. Saya merupakan pengedar Shaklee  bebas yang sah di bawah naungan Shaklee Malaysia. 
No ID saya 1220093. Dan saya menawarkan khidmat penghantaran di sekitar kawasan Kuantan, Pahang. Tidak lupa juga perkhidmatan post di seluruh Malaysia.