Landmark Study ll - Kajian tentang kesan pengambilan produk anti-aging terbaik dan pemanjangan Telomere.

Apakah Telomere?

Di tengah-tengah nukleus dalam sel, genetik kita terletak pada 2 molekul yang bercantum dan berpintal yang dinamakan sebagai kromosom.

 


Di hujung setiap kromosom pula  terdapat DNA yang kodnya adalah berulang, Ia dinamakan sebagai TELOMERE. Hujung DNA ini lah yang melindungi data genetik kita, membolehkan sel kita membahagi, dan memainkan peranan dalam menentukan tua nya sel badan kita.


Telomeres boleh ibaratkan sebagai plastik di hujung tali kasut yang menghalang hujung kromosom dari mengalami pergeseran, atau bercantum dengan kromosom lain yang boleh menyebabkan campur aduk data genetik.


Dipercayai percampuran data genetik ini boleh menyebabkan pelbagai penyakit, kacacatan dan juga kanser.


Namun begitu, semakin bertambah usia, semakin banyak sel yang membahagi, lalu memendekkan bahagian Telomere seterusnya menyebabkan sel menjadi tua dan semakin terdedah kepada penyakit.

 


Shaklee, sebagai syarikat supplement No 1 di dunia telah bekerjasama dengan seorang saintis yang telah memenangi Hadiah Nobel kerana telah menemui Telomere di hujung kromosom dan enzim Telomerase daripada sejenis yis yang berguna dalam memanjangkan Telomere.


Saintis tersebut yang dikenali sebagai ELIZABETH BLACKBURN Ph.D, juga telah menjalan kajian terhadap beberapa pengguna supplement Shaklee, termasuk supplement #Vivix selama 5 tahun. Sample darah mereka telah diambil.

 


Dan keputusannya, mereka yang mengamalkan #Vivix mengalami pemendekan hujung kromosom Telomerase 40% lebih perlahan berbanding mereka yang tidak mengamalkan apa-apa supplement.


Dan statistik juga menyatakan bahawa orang yang berumur 80 tahun yang telah lama mengamalkan Vivix dalam diet harian mereka mempunyai panjang Telomere seperti orang yang berumur 41 tahun.

 

Kajian ini telah diberi nama sebagai The Landmark Study ll.

 
 

Sekarang nampak tak kenapa Vivix diberi nama sebagai jus anti-penuaan?
Ia bukan sahaja penuaan kulit di wajah, tapi ia juga mampu menghalang penuaan sel badan.

Sel akan lebih sihat, badan juga lebih sihat dan insyaAllah mengurangkan risiko mendapat penyakit.

Baca kajiannya di SINI.

Nak dapatkan Vivix?
Hubungi  ANA di talian 013-290.7540, atau email terus ke raihanazafril@gmail.com



#BeginilahCaraVivixBertindak

 



23 comments:

  1. Informasi yg bagus. Anti penuaan macam ni kena ambik dlm masa yg panjang dan kesihatan lain pun kena la jaga juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..tak boleh bergantung pada supplement shj

      Delete
  2. VIVIX memang dah diakui ramai sebagai suplemen untuk kesihatan badan dan untuk kecantikan..

    ReplyDelete
  3. Very comprehensive info! Thank you.

    xx
    Puiyeesss

    ReplyDelete
  4. A little bit too complicated for me but I kinda get it hahaha

    ReplyDelete
  5. Wahhh, sgt berilmiah & informative. Thanks for the info

    ReplyDelete
  6. wew such a nice product, im gonna share it to other

    ReplyDelete
  7. Thanks for sharing this article. I wouldn't have research on the topic by myself. How much is a bottle of Vivix?

    ReplyDelete
    Replies
    1. its rm478 per bottle, but u can get it lesser if u're a member

      Delete
  8. Very useful information. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  9. Very interesting. I will look more info about the vivix product.

    ReplyDelete
  10. Kiranya ni baik untuk membantu memulihkan sel rosak jugak la kan? Bagus jugak produk ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah..based on clinical evidence :)

      Delete
  11. Thanks for the infor, i will check out more about this product.

    ReplyDelete